Με τους κατασκευαστές λογισμικού πληροφοριακών συστημάτων να απομακρύνονται με σταθερά βήματα από την λογική του «box-shifting» και να επιλέγουν μια πιο προσαρμοζόμενη και διαχειριζόμενη προσφορά υπηρεσιών, το λειτουργικό μοντέλο των MSP, κερδίζει διαρκώς έδαφος στις προτιμήσεις των μικρομεσαίων επιχειρήσεων.
Η διαχείριση των υποδομών πληροφοριακών συστημάτων μέσω υπηρεσιών απομακρυσμένης διαχείρισης, αποτελεί ένα λειτουργικό μοντέλο που καθιερώθηκε στην συνείδηση των επιχειρήσεων, μόλις λίγα χρόνια νωρίτερα. Κατά τη δεκαετία του 1990, παράλληλα με την ανάπτυξη των application service providers (ASP), άρχισαν δειλά – δειλά να κάνουν την εμφάνισή τους και οι πρώτες υπηρεσίες MSP, περιοριζόμενες αρχικά στην απομακρυσμένη διαχείριση διακομιστών και δικτύων.
Σταδιακά, και με τις ανάγκες που δημιουργήθηκαν από την ραγδαία τεχνολογική εξέλιξη, η παροχή αντίστοιχων υπηρεσιών απομακρυσμένα, επεκτάθηκε σε τομείς όπως η διαχείριση κινητών συσκευών, η διαχείριση του IT Security, των Firewalls, ακόμη και των υπηρεσιών εκτύπωσης. Σήμερα, καλύπτουν ένα ευρύ φάσμα δυνατοτήτων και αποτελούν ένα πολύτιμο εργαλείο στην καθημερινότητα -κυρίως- των μικρομεσαίων επιχειρήσεων.
Οι διαχειριζόμενες υπηρεσίες είναι επί της ουσίας η πρακτική της εξωτερικής ανάθεσης (outsourcing), για την υλοποίηση μιας σειράς διαδικασιών, κυρίως σε ότι αφορά τις πληροφοριακές υποδομές μιας εταιρείας, με σκοπό αφενός την καλύτερη και αποτελεσματικότερη διαχείρισή τους, αφετέρου την μείωση του λειτουργικού κόστους. Ειδοποιός διαφορά με άλλα, περισσότερα γνωστά outsourcing μοντέλα, αποτελεί η λογική του «pay as you grow», μιας και η εκτέλεση των εν λόγω υπηρεσιών γίνεται κατ’ απαίτηση, με την αντίστοιχη χρέωση κατά περίπτωση.
Οι πάροχοι διαχειριζόμενων υπηρεσιών (MSPs), τείνουν να αποδειχθούν πιο χρήσιμοι στις μικρές επιχειρήσεις με περιορισμένο προϋπολογισμό Πληροφορικής. Εξάλλου, η υιοθέτηση διαχειριζόμενων υπηρεσιών από μια επιχείρηση που στερείται δυνατότητα ιδίας επένδυσης σε πληροφοριακά συστήματα, αποτελεί έναν ευέλικτο, ποιοτικό και προσιτό οικονομικά τρόπο, να βρίσκεται up-to-date στις τεχνολογικές εξελίξεις, να έχει πρόσβαση σε εξεζητημένες δεξιότητες και να αντιμετωπίζει ενδεδειγμένα, καθημερινά ζητήματα που άπτονται της λειτουργίας και της ασφάλειάς της. Συμπερασματικά, οι επιχειρήσεις που αναθέτουν την IT υποστήριξη τους σε εξωτερικό συνεργάτη, απολαμβάνουν σταθερά συστήματα, χαμηλότερο κόστος συντήρησης, μεγαλύτερο χρόνο λειτουργίας και λιγότερες ανησυχίες.
Στον κλάδο των Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών, οι πλέον κοινές διαχειριζόμενες υπηρεσίες, περιλαμβάνουν τομείς όπως η συνδεσιμότητα, το εύρος ζώνης, η παρακολούθηση και διαχείριση δικτύων, η ασφάλεια, η εικονικοποίηση και η αποκατάσταση καταστροφών. Πέρα όμως από την παραδοσιακή διαχείριση εφαρμογών και υποδομής, οι διαχειριζόμενες υπηρεσίες μπορεί επίσης να περιλαμβάνουν αποθήκευση, διαχείριση επιτραπέζιων υπολογιστών, κινητών συσκευών και servers, ακόμα και απομακρυσμένη τεχνική υποστήριξη.
Η Cysoft, σε συνεργασία με την ManageEngine, παρέχει στην ελληνική αγορά μια σειρά ασφαλών και εύκολα επεκτάσιμων MSP λύσεων, βοηθώντας τις επιχειρήσεις να μειώσουν σημαντικά τα λειτουργικά τους κόστη, να εξοικονομήσουν πολύτιμο χρόνο από καθημερινές διαδικασίες και, ως εκ τούτου, να αυξήσουν την παραγωγικότητά τους. Συνοπτικά, οι λύσεις MSP της ManageEngine που παρέχονται από την Cysoft, είναι οι εξής:
Password Manager Pro MSP: Αποθήκευση και διαχείριση κοινόχρηστων, ευαίσθητων πληροφοριών, όπως κωδικοί πρόσβασης, έγγραφα και ψηφιακές ταυτότητες, μέσα από μια κεντρική κονσόλα. Εξατομικευμένη διαχείριση κάθε πελάτη ξεχωριστά.
ServiceDesk Plus MSP: Web-based, ITIL-ready, λογισμικό υπηρεσίας βοήθειας IT, με ενσωματωμένη διαχείριση πόρων ειδικά σχεδιασμένη για MSP. Επιτρέπει την αποτελεσματική και ακριβή τιμολόγηση κάθε πελάτη καθώς και την προσωποποιημένη διαμόρφωση κάθε εταιρικής επωνυμίας, ξεχωριστά.
Mobile Device Manager Plus MSP: Πολλαπλή, ταυτόχρονη διαχείριση κινητών συσκευών, διαφορετικών πελατών, μέσα από μια ενιαία κονσόλα. Ενσωματώνει κάθε συσκευή ανεξαρτήτως λογισμικού (iOS, Android, Windows και Chrome), μέσα σε λίγα μόλις λεπτά, με διαδικασία αυτοματοποιημένης εγγραφής. Προσφέρει απομακρυσμένο έλεγχος χωρίς εγκατάσταση πρόσθετων παραγόντων, παρακολουθώντας και προστατεύοντας εταιρικά δεδομένα.
Desktop Central MSP: Το βραβευμένο λογισμικό της ManageEngine, βελτιστοποιημένο σε RMM για MSP. Επιτρέπει διαχείριση επιτραπέζιων και φορητών υπολογιστών, διακομιστών και κινητών συσκευών των πελατών από πρόγραμμα περιήγησης. Παρέχει αυτοματοποιημένη ενημέρωση κώδικα για endpoints που εκτελούνται σε Windows, macOS και Linux, καθώς και για περισσότερες από 850 εφαρμογές ιδίου και τρίτων κατασκευαστών, συμπεριλαμβανομένου λογισμικού προστασίας από ιούς.
Site24x7 MSP: Ολοκληρωμένη cloud λύση για monitoring που δίνει τη δυνατότητα στις ομάδες IT και DevOps να παρακολουθούν σε πραγματικό χρόνο τις επιδόσεις και να αντιμετωπίζουν ζητήματα που προκύπτουν σε διάφορες διαδικτυακές υπηρεσίες, όπως εφαρμογές και διακομιστές καθώς και σε δικτυακές υποδομές, συμπεριλαμβανομένων ιδιωτικών και δημόσιων cloud.
Zoho Assist: Διαδικτυακή λύση για άμεση διαχείριση και υποστήριξη απομακρυσμένων υπολογιστών, τόσο εντός όσο και εκτός LAN.
Remote Access Plus: Σύνθετος, απομακρυσμένος έλεγχος συμβατός με HIPAA για την αντιμετώπιση οποιουδήποτε ζητήματος στη στιγμή, με την βοήθεια των δώδεκα επιμέρους εργαλείων που περιλαμβάνει.
Με τον κλάδο της Πληροφορικής να διαδραματίζει καταλυτικό ρόλο σε όλες τις εκφάνσεις των επιχειρησιακών λειτουργιών, η ευθυγράμμιση των διαχειριζόμενων υπηρεσιών με τις συνολικές ανάγκες ενός οργανισμού, είναι μείζονος σημασίας προκειμένου να διασφαλιστεί η αξιοπιστία της εκάστοτε επιχείρησης και η απρόσκοπτη συνέχεια των επιχειρηματικών της στόχων.
Υπογραμμίζοντας την διαρκώς αυξανόμενη ζήτηση για διαχειριζόμενες υπηρεσίες, αξίζει να αναφερθεί ότι, όπως προκύπτει από σχετικές μελέτες, ο ετήσιος ρυθμός ανάπτυξης της αγοράς των MSP υπερβαίνει το 11% και αναμένεται να αγγίξει σε αξία τα 260 δισ. δολ. έως το 2022.