Μια από τις σύγχρονες προκλήσεις για τις επιχειρήσεις, είναι η ολοένα αυξανόμενη χρήση κινητών συσκευών από τους εργαζομένους, για την εκτέλεση εταιρικών εργασιών και την πρόσβαση σε εταιρικούς πόρους. Για τις επιχειρήσεις που υποστηρίζουν πρακτικές τύπου Corporate Owned, Personally Enabled (COPE) ή Bring Your Own Device (BYOD), αυτή η συγκυρία μοιάζει με μια πρώτης τάξεως ευκαιρία για τη βελτίωση της παραγωγικότητας των εργαζομένων. Ωστόσο, η τοποθέτηση ευαίσθητων εταιρικών δεδομένων στις… τσέπες ή στις τσάντες των υπαλλήλων, ενέχει απειλές για το απόρρητο και την ασφάλεια της ίδιας της επιχείρησης.
Τα «αγκάθια» στην υιοθέτηση μοντέλου απομακρυσμένης εργασίας
Η υιοθέτηση εναλλακτικών εργασιακών μοντέλων για τον περιορισμό της εξάπλωσης της πανδημίας, άλλαξε άρδην το σκηνικό στο σύγχρονο επιχειρείν. Η έννοια της απομακρυσμένης εργασίας που δεν ήταν ευρέως διαδεδομένη και αποδεκτή, ειδικότερα στην Ελλάδα, μπήκε για τα καλά στην καθημερινότητα των επιχειρήσεων, προκειμένου για τη διασφάλιση της επιχειρησιακής συνέχειας. Αυτή η μετάβαση, όμως, συνοδεύτηκε από επιπρόσθετες απαιτήσεις, σε ότι αφορά στην επάρκεια και αποτελεσματικότητα λογισμικού και υποδομών πληροφοριακών συστημάτων.
Για να καταστεί ευφικτή η εξ’ αποστάσεως εργασία, δημιουργήθηκε μεγάλη ανάγκη σε φορητές συσκευές όπως smartphones, tablets και laptops. Σύμφωνα με τη σχετική έρευνα της ManageEngine, «Combating Endpoint Management and Security Challenges in the COVID-19 Era» περισσότερο από 15% των επιχειρήσεων, αντιμετώπισαν ελλείψεις στην παροχή εταιρικού εξοπλισμού, στους απομακρυσμένους χρήστες. Για την κάλυψη της συγκεκριμένης ανάγκης, επιστρατεύτηκαν προσωπικές συσκευές χρηστών, που λόγω τη μη «συμμόρφωσηής» τους με τις εταιρικές πολιτικές ασφάλειας, εξέθεταν τόσο τους χρήστες όσο και τα εταιρικά δίκτυα, σε κίνδυνο.
Για την αντιμετώπηση των νέων και πρωτοφανών προκλήσεων στον κλάδο της Πληροφορικής, όπως αυτή της διαχείρισης φορητών συσκευών, οι διαχειριστές υποδομών επωμίστηκαν το βάρος της ανεύρεσης λύσης. Η υιοθέτηση ολιστικών λύσεων διαχείρισης κινητών συσκευών (MDM), βοήθησε τους IT managers να διαχειρίζονται κάθε πτυχή χρήσης των φορητών συσκευών, από την προσάρτηση νέων συσκευών στο εταιρικό δίκτυο μέχρι και τη διαγραφή εταιρικών πληροφοριών κατά την αποχώρηση ενός εργαζομένου από την επιχείρηση.
Η λύση MDM της ManageEngine
Το ManageEngine Mobile Device Manager Plus, είναι ένα ολοκληρωμένο προϊόν διαχείρισης φορητών συσκευών, που έχει σχεδιαστεί για να προσφέρει στο εργατικό δυναμικό κάθε επιχείρησης τα οφέλη της κινητικότητας, ενισχύοντας την παραγωγικότητα, χωρίς συμβιβασμούς στην ασφάλεια. Επιτρέπει τη διαχείριση smartphones, tablets, φορητών κι επιτραπέζιων υπολογιστών, τηλεοράσεων και κάθε άλλης συσκευής, μέσα από μία ενοποιημένη κονσόλα, υποστηρίζοντας παράλληλα πολλά λειτουργικά συστήματα, όπως Android, iOS, iPadOS, tvOS, macOS, Windows και Chrome OS. Τη λύση Mobile Device Manager Plus της ManageEngine, που διατίθεται αυτόνομα ή μέσω της σουίτας Desktop Central, εμπιστεύονται περισσότεροι από 10.000 επαγγελματίες Πληροφορικής σε 185 χώρες, διαχειριζόμενοι συνολικά πάνω από 500.000 φορητές συσκευές. Υποστηρίζει 16 διαφορετικές γλώσσες, ενώ παρέχεται δωρεάν για έως και 25 συσκευές.
Χαρακτηριστικά και λειτουργίες του ManageEngine MDM Plus
- Ολοκληρωμένη υποστήριξη για εταιρική φορητότητα: Το ManageEngine MDM Plus, προσφέρει γρήγορη προσάρτηση και αυθεντικοποίηση νέων συσκευών στο εταιρικό δίκτυο. Διαθέτει έναν εύχρηστο πίνακα ελέγχου για επισκόπηση του οικοσυστήματος εταιρικών συσκευών, που καθιστά εύκολη κι απλή η διαχείριση κάθε device, κεντρικά. Επιπλέον, με την εφαρμογή διαμορφωμένων προφίλ για ορθολογική χρήση Wi-Fi, VPN και άλλων παραμέτρων, διασφαλίζεται η συμμόρφωση των συσκευών με τις εταιρικές πολιτικές ασφάλειας. Τέλος, η δυνατότητα απομακρυσμένης πρόσβασης για τους διαχειριστές IT, επιτρέπει την αντιμετώπιση προβλημάτων των συσκευών σε πραγματικό χρόνο.
- Απομακρυσμένη εγκατάσταση και διαχείριση εφαρμογών: Η διανομή και διαχείριση εφαρμογών στις συσκευές που βρίσκονται στο εταιρικό δίκτυο, γίνεται πιο εύκολη από ποτέ, ανεξαρτήτως αν λειτουργούν σε iOS, Android ή Windows. Παρέχονται δυνατότητες επιλογής εκτέλεσης επιλεγμένων εφαρμογών ή ακόμα και κλείδωμα των συσκευών ώστε να εκτελούν μία συγκεκριμένη εφαρμογή, ενώ διατίθενται αναλυτικά δεδομένα για τις άδειες χρήσης των εφαρμογών αυτών. Επιπρόσθετα, είναι δυνατός ο διαχωρισμός χρήσης μεταξύ εταιρικών και προσωπικών εφαρμογών ή ακόμα και η δημιουργία ξεχωριστών προφίλ.
- Απόλυτη ασφάλεια για τα εταιρικά δεδομένα: Η απομακρυσμένη διαγραφή δεδομένων από τη συσκευή, ο εντοπισμός και αναφορά συσκευών υψηλού κινδύνου και μη συμβατών συσκευών ή αυτών με «ξεκλείδωτο» λειτουργικό σύστημα, ενισχύει την ασφάλεια των φορητών συσκευών. Ακόμα και σε περίπτωση απώλειας ή κλοπής, είναι δυνατός ο εντοπισμός της γεωγραφική θέσης της συσκευής και η διαγραφή των δεδομένων. Επιπλέον, με τα δικαιώματα χρήσης συσκευής βάσει ρόλων και πρόσβαση με δυνατότητα προσαρμογής σε εταιρικούς λογαριασμούς, διαφυλάσσεται το εταιρικό δίκτυο.
- Προστασία εταιρικού ηλεκτρονικού ταχυδρομείου: Η πρόσβαση στο εταιρικό ηλεκτρονικό ταχυδρομείο, γίνεται με απλό και ασφαλή τρόπο, σύμφωνα με την «πολιτική πρόσβασης υπό όρους» για το Exchange (CEA). Με την πλατφόρμα containerization, περιορίζεται η πρόσβαση αποκλειστικά σε εγκεκριμένες εφαρμογές και λογαριασμούς της εταιρείας. Είναι ευφικτή επίσης η διασύνδεση με πλατφόρμες ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, ενώ υποστηρίζονται Office 365 και Azure. Η κοινή χρήση και προβολή των συνημμένων ενός email, πραγματοποιείται με ασφάλεια, μέσω συγκεκριμένων, διαχειριζόμενων εφαρμογών.
- Κοινή χρήση εγγράφων σε κινητές συσκευές με ελάχιστα κλικ: Είναι δυνατή η διανομή και διαχείριση περισσότερων από 10 διαφορετικών μορφών εγγράφων στις κινητές συσκευές, τα οποία μάλιστα λαμβάνουν αυτόματες ενημερώσεις όταν υπάρχουν διαθέσιμες νεότερες εκδόσεις. Η προβολή και αποθήκευση εγγράφων χρησιμοποιώντας μόνο τις αξιόπιστες εφαρμογές στη συσκευή και η αποτροπή δημιουργίας αντιγράφων ασφαλείας μέσω cloud τρίτων, ενισχύει περαιτέρω την ασφάλεια.
- Διαχείριση εταιρικών και ιδιωτικών συσκευών: Με τον διαχωρισμό εταιρικών και προσωπικών πληροφοριών σε κάθε συσκευή, διασφαλίζεται η ακεραιότητα των δεδομένων. Ειδικότερα τα εταιρικά εδομένα, αποθηκεύονται σε κρυπτογραφημένο κοντέινερ, ενισχύοντας την προστασία τους, αφού αποτρέπεται η πρόσβαση απειλών σε εταιρικούς πόρους. Εξάλλου, είναι δυνατή η εκχώρηση επιλεκτικής πρόσβασης σε εταιρικούς λογαριασμούς, όπως το email, και η προσαρμογή του Wi-Fi, με βάση τις ανάγκες των εργαζομένων.
Το μέλλον του Enterprise Mobility
Η απομακρυσμένη εργασία, από εξαναγκασμένη προσέγγιση για τη συνέχιση της επιχειρησιακής λειτουργίας, εξελίσσεται σε μια νέα, ευρέως διαδεδομένη και αποδεκτή εργασιακή κουλτούρα. Σήμερα, περισσότερο από ποτέ άλλοτε, οι σύγχρονες επιχειρήσεις αντιλαμβάνονται τη σημασία ενός ευέλικτου και υγιούς μοντέλου εργασίας.
Με τη σειρά τους, οι ψηφιακές τεχνολογίες επαναπροσδιορίζουν το επιχειρηματικό τοπίο, από τον τρόπο με τον οποίο οι εταιρείες απευθύνονται στους πελάτες τους, μέχρι και τη συνολική τους λειτουργία. Είναι βέβαιο, λοιπόν, πως τα ενσωμάτωση των κατάλληλων ψηφιακών τεχνολογιών και εργαλείων, μπορούν να διευκολύνουν κάθε επιχειρηματική έκφανση, να αυξήσουν την αποδοτικότητα και δυνητικά να δημιουργήσουν νέες θέσεις εργασίας, συνεισφέροντας στην περαιτέρω ανάπτυξη των επιχειρήσεων.
Καθώς βαδίζουμε ολοένα και περισσότερο σε οικοσυστήματα που βασίζονται σε cloud και υβριδικά περιβάλλοντα, η αναδιάρθρωση της ψηφιακής στρατηγικής των επιχειρήσεων, είναι επιτακτική. Λύσεις όπως αυτές που προσφέρει η ManageEngine, μπορούν να συμβάλλουν καταλυτικά στην ταχύτερη και ομαλότερη προσαρμογή των εταιρειών στις νέες απαιτήσεις, οδηγώντας νομοτελειακά στο επιθυμητό ψηφιακό μετασχηματισμό τους.